Zoekmachineoptimalisatie

Een website is pas doeltreffend als ze goed scoort in de zoekmachines, want als u niet gevonden wordt, bereikt u niemand. Hoog gerangschikt staan in de zoekmachines is een kunst op zich. Je moet scoren op veel gezochte sleutelwoorden om bezoekers te lokken, en die bezoekers kijken vaak niet verder dan de eerste of tweede pagina van hun zoekresultaten (ook al zijn dat er 137.927101).

Een goed plan

Zoekmachineoptimalisatie (of Search Engine Optimalisation – SEO)  vergt planning vooraf.
Voor de website gebouwd wordt, moet al duidelijk zijn welke doelen u er mee wil bereiken en hoe u wil scoren bij uw publiek. Zo kan bepaald worden welke strategie het meest geschikt is. Als we een site optimaliseren voor de zoekmachines, zorgen we ervoor dat de structuur van de website, de teksten en de meta-informatie (namen en titels van van afbeeldingen) zo goed mogelijk op punt staan. We kijken ook naar toegankelijkheid en compatibiliteit met mobiele toestellen.

Resultaten meten en opvolgen

Het resultaat? Een geoptimaliseerde website zal sterker scoren op bepaalde sleutelwoorden. Of onze inspanningen ook resultaat opbrengen, kunnen we opvolgen en analyseren in een statistiekenprogramma zoals Google Analytics. Zo kan er ook steeds bijgestuurd worden en weet u exact waar u op elke moment staat.

SEO: een continu proces

Zoekmachineoptimalisatie gaat niet over een nacht ijs. Het duurt steeds even (soms weken) voor Google zijn rangschikkingen updatet en u het effect ziet van een optimalisatieronde. Het is ook nodig om continu nieuwe inhoud op de website te publiceren en de pagina’s te updaten. Bovendien sleutelt Google regelmatig aan zijn algoritmes die de rangschikkingen bepalen, zodat bijsturen vereist is om eenzelfde resultaat te garanderen.

Kortom: zoekmachineoptimalisatie is een essentieel onderdeel van de online strategie van uw zaak. Wil u meer weten? Bel of mail ons

SEO Audit

Twijfelt u aan de efficiëntie van uw bestaande website? Laat ons uw site analyseren en we stellen samen met u een lijst op van te verbeteren punten. We kijken naar structuur, code en inhoud. Beschikt u over een Google Analytics account of andere webstatistieken? Dan betrekken we die mee in onze analyse. We lijsten op wat er snel kan geoptimaliseerd worden en stellen u ook een strategie op langere termijn voor.  Interesse? Bel of mail ons